El meu nom és Ariadna Arenas i sóc alumna del centre escolar Maristes Champagnat de Badalona. Aquest suport online és una via per exposar tot el meu treball i esforç respecte a l'assignatura Ciències del Món Contemporani.
Els temes tractats al llarg d'aquesta tercera avaluació han estat:
RECURSOS NATURALS
NOUS MATERIALS I ERA DIGITAL
Presentació
El treball que exposo a continuació, és un reflex de tots els coneixements i actituds adquirides com a alumne de Ciències del Món Contemporani, al llarg del Tercer trimestre. El meu propòsit vers a aquest portfoli és mostrar, entenedora i clarament, el temari que em dut a terme i l’aplicació d’aquest a la pràctica, ja sigui mitjançant activitats, vídeos, pel•lícules... Gràcies a aquesta metodologia tan dinàmica, penso que l’alumne pren una actitud més positiva respecte a l’assignatura, alhora que s’interessa pel que aprèn.
Ciències del Món Contemporani ha significat per a mi un gran repte. Acostumada al clàssic sistema d’ensenyament empleat a les aules, no comprenia, en un principi, quina era la finalitat d’unes classes on el principal objectiu del professor, independentment del d’educar i inculcar nous coneixements, era activar a l’alumne, fent-li raonar i pensar. A mesura que avançava el trimestre, m’adonava de la utilitat i els avantatges que unes classes on l’alumne esdevenia el protagonista, significaven... Aquells eren els mètodes més eficaços per a promoure un aprenentatge de l’estudiant més significatiu; no un estudi dels conceptes que després d’un examen s’oblidarien, sinó la difusió d’aquests d’una manera introvertida per aconseguir que romanguessin en la seva memòria per molt de temps. Així, personalment, penso que no és una assignatura com les demés, ja que en ella s’hi amagava a més, l’oportunitat d’aprendre a gestionar la feina i els estudis propis, raonadament i útilment.
La utilitat d’aquesta assignatura, a vegades, és qüestionada per molts estudiants que cursen el batxillerat social i qui la qualifiquen d’innecessària i inútil pels seus futurs estudis. Però sota el meu punt de vista, el fet de poder i tenir l’oportunitat de donar aquesta matèria en un batxillerat no científic és molt reconfortant, doncs penso que hi ha una sèrie de coneixements generals i essencials que tot estudiant deu treballar als seus anys de preparació, per poder comprendre la societat actual i prendre decisions fonamentals sobre els aspectes científics que ens afecten com a ciutadà.