Ariadna Arenas Alvarez


"Vivim en una societat profundament depenent

de la ciència i la tecnologia i en la que ningú sap

res d'aquests temes. Això constitueix una fórmula

segura pel desastre."

Carl Sagar

Benvinguts a la meva pàgina web!

El meu nom és Ariadna Arenas i sóc alumna del centre escolar Maristes Champagnat de Badalona. Aquest suport online és una via per exposar tot el meu treball i esforç respecte a l'assignatura Ciències del Món Contemporani. 
Els temes tractats al llarg d'aquesta tercera avaluació han estat: 

RECURSOS NATURALS

NOUS MATERIALS I ERA DIGITAL

Objectiu 2

Valorar i posar en pràctica actituds i hàbits relacionats amb el procés d'indagació, construint argumentacions amb l'ús de la simbologia, el vocabulari científic i els suports de comunicació adequats.

ACTIVITATS CLASSE

La cèl·lula mare

 Són les cèl·lules primordials no diferenciades que conserven l'habilitat de diferenciar-se en altres tipus cel·lulars. Aquesta habilitat els permet d'actuar com a un sistema reparador per al cos, substituint altres cèl·lules mentre l'organisme encara és viu.

Es creu que en un futur les cèl·lules mare tindran el potencial de enfrontar-se a multitud de malalties humanes essent emprades per reparar teixits específics o substituir òrgans sencers. Encara es creu, però, que caldrà molts anys més d'intensa investigació per aconseguir aquestes fites.

Les imatges que exposo a continuació són tota una sèrie d'activitats interessants sobre la cèl·lula mare: 

ARGUMENTS CONTRA NEGACIONISME

El canvi de clima en el passat refuta l'escalfament global provocat per l'home...
 

Al llarg de la història moltes persones han argumentat que la causa directa de l’escalfament global ha estat la naturalesa, recolzant en el següent argument: Abans dels temps industrials, la Terra ja havia estat diversos graus més calent que les temperatures actuals. Això va en contra del que prediquen els científics, els quals defensen que el clima de la Terra ha canviat principalment a causa del l’exagerat vessament de CO2 a l’atmosfera (des de la revolució industrial).

A continuació us facilito una breu presentació en el qual es presenten els dos arguments Arguments contra negacionisme.docx (49597)

REFLEXIÓ OBJECTIU 2

Per reflectir aquest segon objectiu, he escollit totes aquelles activitats relacionades amb  el procés d’indagació primer, i amb l’extracció d’idees i conclusions a partir de diferents suports de comunicació (tant Internet com el llibre de text), després. És per això que he introduït l’activitat d’arguments contra el negacionisme, ja que aquesta es basava principalment en cercar en un enllaç, facilitat pel professor, un argument escèptic i un de científic que contraposés aquest. Posteriorment, a partir d’aquests vam haver d’extreure les idees principals que ens estava transmetent aquell document i plasmar-les sobre un D4. Una activitat semblant vam realitzar amb els exercissis sobre la cèl•lula mare, ja que a partir de la informació de què gaudíem al llibre, vam poder respondre diverses preguntes de raonament. Personalment, penso que totes dues pràctiques són molts completes, ja que l’alumne pot posar en pràctica les seves aptituds per escollir la font d’informació que creu més convenient, per comprendre el text, per resumir aquest, extreure les idees més importants,  i saber plasmar-les sobre un paper o exposar-les davant d’un públic.