Ariadna Arenas Alvarez


"Vivim en una societat profundament depenent

de la ciència i la tecnologia i en la que ningú sap

res d'aquests temes. Això constitueix una fórmula

segura pel desastre."

Carl Sagar

Benvinguts a la meva pàgina web!

El meu nom és Ariadna Arenas i sóc alumna del centre escolar Maristes Champagnat de Badalona. Aquest suport online és una via per exposar tot el meu treball i esforç respecte a l'assignatura Ciències del Món Contemporani. 
Els temes tractats al llarg d'aquesta tercera avaluació han estat: 

RECURSOS NATURALS

NOUS MATERIALS I ERA DIGITAL

MAIG 2013

3-05-13

Durant els primers minuts de l’hora vam estar veient un vídeo molt interessant anomenat “talla 38” que tractava sobre l’explotació de treballadors, el consum, el baix salari i per tant el cost reduït, la dictadura de talles... Reflectia molt bé les dures condicions en que treballadores del Sud treballaven per a aconseguir una misèria que només els donava per a comprar-se un petit capritx, el preu del qual, en relació al treball que li havia suposat a la ella, la “confeccionista”, era molt reduït. Per tant, no em d’invertir en aquest tipus de negocis on el preu és summament reduït, ja que en la majoria d’ocasions això és perquè tots aquells que intervenen en el procés de fabricació de la prenda, han de treballar molt en comparació a la seva remuneració. Aquest vídeo ens va obrir les portes per parlar sobre un tema molt escoltat a les notícies, el desastre de Bangladesh... Finalment, per finalitzar la sessió vam dur a terme un performance en grups de cinc, en el qual havíem de reflectir els casos més comuns a l’hora de anar de compres. Va ser una activitat molt entretinguda, sobretot quan després alguns van sortir a representar-ho davant la resta i el professor va jugar amb els actors. 

6-05-13

En aquesta hora el professor va exposar un nou treball que es realitzaria en parelles al llarg de les pròximes sessions. La finalitat d’aquest era, a més de treballar un tema relacionat amb les tecnologies, posar en pràctica el parlar en públic. La Marta i jo, vam escollir e tema de l’obsolescència programada ja que el vam trobar molt interessant, i vam parlar una mica sobre com volíem que es desenvolupés aquest projecte. Una peça clau que diferenciaria l’exposició d’aquest tema envers d’altres, seria l’ús de una càmera de vídeo per enregistrar-nos mentre exposem en temari. Però no per això havíem d’oblidar els aspectes necessaris a l’hora de dur a terme una exposició: no abusar del power point o d’apunts, vocalitzar a l’hora de parlar, complementar l’explicació amb gestos, mirar a tot el públic...

10-05-13 

Festa

13-05-13

Aquesta hora és la primera sessió dedicada a l’elaboració del projecte en parelles. A la sala d’ordinadors emprenem el que serà el diàleg que constituirà l’esquelet del nostre vídeo. Primer de tot, cerquem informació procedent de fonts diverses, la intentem entendre o finalment la contrastem i comparem. A mesura que buscàvem més informació sobre l’obsolescència programada, més ens agradava el tema escollit... Un cop tenim les idees clares i sabem el que voldrem transmetre al nostre públic iniciem la redacció del diàleg. 

17-05-13

És la segona sessió dedicada al projecte, el qual avança molt bé. Durant aquesta hora continuem la redacció del nostre diàleg... Intentem en tot moment treballar-lo amb un toc d’humor per tal que l’exposició no es converteixi en un sermó, però al mateix temps anem amb compte per no oblidar la part teòrica que la presentació necessita. Tot i que amb aquesta sessió encara no em acabat el diàleg, la feina ha progressat força bé.

20-05-13

Festa

24-05-13

La primera part d’aquesta sessió vam tenir l’oportunitat de visualitzar el projecte que altres companys havien realitzat. La segona meitat de l’hora vam anar a la sala d’ordinadors a continuar amb el projecte. Durant aquesta hora, per motius tècnics (no vam poder descarregar el document sobre el qual estàvem treballant) vam parlar sobre els diferents materials que requeriríem per fer el vídeo, el vestuari, altres tasques que serien necessàries...

27-05-13

És la data límit per entregar el projecte en parelles. El professor intrudueix una nova activitat que ocupara el parell d'hores restants del trimestre. Es tracta de veure a pel·lícula de "La red social", un film molt interessant que tracta els inicis del facebook. Sobre aquesta pel·lícula, de forma individual haurem de descriure un personatge que aparegui a la pel·lícula... La resta de l'hora vam estar veient unes imatges molt interessants sobre "inside facebook headquarters", imatges sobre la seu de Facebook a California on queden reflectides les comoditats que l'empresa ofereix als seus treballadors. Es tracta d'una empresa que ofereix total flexibilitat i organització als seus empleats, ja que són aquests qui s'an d'autoregular  la feina... Finalment, en grups  vam estar pensant diferents vies per poder guanyar diners via facebook. 

31-05-13